El Campus d’Excel·lència Internacional VLC/CAMPUS dóna suport al Congrés Internacional “¿Identitats religioses en conflicte?” Coexistències, intercanvis i enfrontaments en el Mediterrani (s.XII-XVIII)” que tindrà lloc els pròxims 7 i 8 de maig a la Facultat de Geografia i Història. En concret, la conferència de clausura, a càrrec de la professora Beate Fricke del Departament d’ […]

La professora Beate Fricke de la Universitat de Califòrnia-Berkeley visita la Universitat de València convidada pel programa “California-Spain Campus” VLC/CAMPUS

Beate Fricke

En concret, la conferència de clausura, a càrrec de la professora Beate Fricke del Departament d’ Història de l’Art de la Universitat de Califòrnia-Berkeley,  ha estat patrocinada per la iniciativa “Califòrnia Spain-Campus”, desenvolupada gràcies a un conveni signat recentment pels campus d’excel·lència VLC/CAMPUS -Universitat de València, la Universitat Politècnica de València i la delegació del CSIC en la Comunitat Valenciana- i  Andalucia TECH (universitats de Sevilla i Màlaga).

Aquest congrés està organitzat pel Grup d’Investigació Identitats en conflicte: l’expressió artística i identitària de les minories religioses en el Regne de València medieval i modern i serà inaugurat amb les intervencions dels professors de la Universitat de Valencia: Ester Alba, Felipe Jerez i Borja Franco.

Aquestes jornades analitzaran l’evolució de la integració de les minories que van viure sota un mateix marc legislatiu, polític i religiós durant els segles XII al XVIII “desde una perspectiva pluridisciplinar, transcultural, focalitzant l’atenció en els mecanismes d’integració i exclusió que es van donar al Mediterrani a causa de la coexistència de diverses confessions, principalment jueus, moriscs i cristians vells”, argumenta el director del departament Borja Franco.

Els dos panells de debat abordaran una aproximació històrica al conflicte religiós i la identitat i, en segon lloc, la polèmica religiosa i les seues manifestacions visuals.

Per a més informació:

identidadesenconflicto@gmail.com